Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

De kan bli Årets Annonsör 2021

Publicerad: 13 oktober 2021, 09:21

Oatly och Apotek Hjärtat är två av annonsörerna som kan knipa titeln ”Årets Annonsör 2021”.

Apotek Hjärtat, Oatly och Vattenfall är tre av de åtta nominerade i Stockholm Media Awards kategori Årets Annonsör.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardSveriges MediebyråerOatlyApotek Hjärtat

För att nomineras i kategorin Årets Annonsör ska man, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare – eller på egen hand. 

Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget, och har även utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden. 

– Huvudjuryn har valt att nominera åtta spännande annonsörer som vi anser har bedrivit ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete. De nominerade har även uppvisat både modiga och smarta medieval, säger Lisa Palm Danielsson, juryordförande Stockholm Media Award, i ett pressmeddelande.

Nominerade i kategorin Årets Annonsör 2021 är: 

Apotek Hjärtat
Barncancerfonden
Disney Plus
Hedvig
Oatly
Systembolaget
Vattenfall
Västtrafik 

Stockholm Media Award är Sveriges Mediebyråers tävling.  
Årets huvudjury består av: Lisa Palm Danielsson, Ronald McDonald Barnfond, Linda Olsson, Lindex, Ulrica Bååthe, Preem, Olle Borgstav, TBS, Petter Janbell, Carat, Ida Fröjdh, Bizkit Havas, Hanna Ternström, Familjen, Kim Saxberg, The Take samt Gustaf Sehlstedt, Le Bureau.

 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.