Carat vinner Sats

Mediebyrån ska driva gymkedjan Sats digitala resa i Norden.

För drygt ett år sedan inledde Sats en mediebyråpitch för att hitta en fullservicebyrå som kunde samla alla kompetensområden, och som jobbade i tvärfunktionella team utifrån centrala strategier.

Marianne Orderud är nordisk marknadschef på Sats:

– Sats är Nordens största gymkedja med en vision om att spela en viktig roll inom hälsa och livskvalitet, för både våra medlemmar och i samhället. Vår målsättning är att våra medlemmar ska lyckas och uppleva alla de positiva aspekterna som en aktiv livsstil för med sig. Vi har också en viktig uppgift att visa att Sats är till för alla, kommenterar hon.

Gymkedjan genomför för närvarande förändringar i sitt sätt att marknadsföra sig, vilket bland annat innebär att de centraliserar till Norge.

Marianne Orderud:

– I och med det har vi identifierat ett behov av att konsolidera vårt mediebyråsamarbete för att få en förbättrad nordisk digital upplevelse och ett integrerat sätt att närma oss media och kommunikation på. Vi ser att vår nya mediebyrå, Carat, är en viktig del av denna resa.

Viktiga delar i Sats mål för att bli mer relevanta på den nordiska marknaden, är  hög flexibilitet, erfarenhet av att bygga varumärke och kundutveckling.

– Vi blev mycket exalterade när Sats presenterade sina ambitiösa planer för oss och kände att vi vill vara en del av detta. Inom Carat och Dentsu Aegis har vi arbetat hårt för att utveckla våra produkter och tjänster så att vi ska kunna hjälpa våra kunders kunder längs hela kundresan. Därför är det extra roligt att vi kom ut som segrare, säger Stian Jansen som är managing Director på Carat Norge.

Nike Carlstoft som är vd på Carat kommenterar:

– Vi är idag ett fantastiskt nätverk i Norden och denna vinst ger oss ytterligare bevis på att vi gör rätt saker – både på lokal och på nordisk nivå – där den digitala transformationen är central och avgörande.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-10-17 05.59Uppdaterad 2018-10-18 05.48

Ämnen i artikeln: