Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Byter Playad mot nytt influencer-nätverk

Publicerad: 3 Oktober 2016, 12:10
Uppdaterad: 3 Oktober 2016, 12:17

Daniel Hallén, tidigare Playad Media Group, blir ny delägare i Panc Media, där Ångestpodden och Framgångspodden ingår.


Panc Media är en ny aktör på den växande influencers-marknaden.

I bolaget ingår i dag fem podcasts: träningspodden "Den friska wargen", som utsågs till bästa podd när årets digitala influencers prisades vid Social Media Party i helgen, entreprenören Alexander Pärleros "Framgångspodden", "Ångestpodden", "Träningspodden" och "Adam och Kompani"

Bolaget grundades i våras och drivs av Christian Nordenborg, tidigare säljchef på Yume i Norden, som äger det tillsammans med Alexander Pärleros.

Nu går Daniel Hallén, tidigare Playad Media group, in som ny delägare i bolaget.

– Idag och garanterat flera år framåt kommer podcasts och influence marketing vara superheta för annonsörer som vill vara relevanta, trovärdiga och pricksäkra i sin kommunikation, säger Daniel Hallén i ett pressmeddelande.

– PANC Media är länken mellan annonsörer, lyssnare och följare där siktet hela tiden kommer vara inställt på att skapa värdefullt innehåll. Varför erbjuda annonsering som folk inte gillar när man kan skapa innehåll tillsammans som folk älskar?

Pancs annonserbjudande omfattar bland annat redaktionella samarbeten i bolagets poddar. Hittills finns SAS, Nordea, Lyko.se och Gröna Lund bland annonsörerna.

Daniel Hallén var senast kreativ chef och KAM på PLayad Media Group, och var innan dess säljchef för bolagets tjänst Youplay. Han har tidigare varit säljchef på Dagens Media.

– Jag och Daniel känner varandra väl genom mediebranschen och vi har länge velat jobba tillsammans. Därför var hans namn det första som kom på tal när efterfrågan från både annonsörer och podcasts, som vi upplevt redan från start, blev allt större, säger Christian Nordenborg.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.