Medieval
Bonnier News är Årets säljorganisation
Publicerad: 17 november 2021, 15:41
Bonnier News säljorganisation, som leds av Chief Commercial Officer Alexander Lydecker, prisas under Stockholm Media Award 2021.
Under Stockholm Media Award 2021 prisas Bonnier News som ”Årets Säljorganisation 2021” för sitt ”framåtlutade och modiga förhållningssätt”.
Bonnier News säljorganisation prisas i Stockholm Media Award 2021.
Juryns motivering lyder:
”Under ett år som inte liknade något tidigare kastades gamla sanningar snabbt omkull. Årets vinnare visade upp ett framåtlutat och modigt förhållningssätt där de var villiga att omvärdera traditionella affärsmodeller för att gemensamt hitta nya innovativa lösningar under en utmanande tid för såväl medier som annonsörer. Organisationen präglas av ett stort internt engagemang där annonsören alltid kommer i första hand vilket i förlängningen underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. Därtill står de alltid för en hög servicegrad, proaktivitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. De har genom sitt arbete visat sig vara en partner för såväl annonsörer som byråer.”
Dagens Media har tidigare berättat hur Bonnier News Sales under 2021 bland annat har samarbetat med KW Bruun och Howcom på ett nytt sätt. Till skillnad från tidigare mediesamarbeten har mediehusen då fått betalt i form av hur mycket försäljning de genererat, vilket innebär att risken sprids över annonsör, mediebyrå och mediehus.
LÄS OCKSÅ: KW Bruun och Howcom vände upp och ned på gamla arbetssätt – det blev resultatet
Övriga nominerade i kategorin Årets säljorganisation var JCDecaux, Leeads, Nent Radio, Ocean Outdoor och Schibsted Sales & Inventory.
För att nomineras ska organisationen ha skapat ”stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.”
Stockholm Media Award delas ut under Stockholm Media Week 16–17 november.