Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Bonnier influencer-rustar – tre nya rekryteringar

Publicerad: 7 December 2016, 09:11
Uppdaterad: 7 December 2016, 09:19

Caroline Ensér, Anna Dahlbäck och Charlotta Malmquist Renstig. Alla värvas dem till Bonnier Tidskrifters influencer marketing-team: "Våra influencers är våra rockstars".


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Så här i influencer-tider rustar även Bonnier Tidskrifter upp när tre nya namn skrivs in deras influencer marketing-team. Caroline Ensér, Anna Dahlbäck och Charlotta Malmquist Renstig ska förbättra företagets erbjudanden och stärka kontaktytor mot annonsörer och influencers.

– Influencers är en del av vårt kärnerbjudande och vi som marknadsledare behöver leda denna affär in i nästa fas. Det gör vi genom att förstärka vårt influencer marketing-team, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Caroline Ensér, från Bonnier Tidskrifter Sales Creative Production, tillsätts som Head of influencer.

– I samarbeten med annonsörer har vi alltid som ambition att leverera marknadens bästa värde och vi ser stora möjligheter att skapa nytänkande samarbeten mellan dem och våra influencers nu när vi tar nästa steg, kommenterar Caroline Ensér .

Influencer-teamet kommer att jobba med att både stärka och öka nuvarande affärer, men främst att ta Bonnier Tidskirifters utveckling i rätt rikting. Förutom Caroline Ensér plockar man dessutom in två externa rekryteringar Charlotta Renstig, tidigare Metro Mode, som Influencer Sales Specialist och  Anna Dahlbäck får uppdraget som projektledare. Bonnier Tidskrifter får i och med värvningen av den sistnämda två projektledare, Anna Dahlbäck ska tillsammans med Jenny Ankarstrand axla projektledarrollen.   

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat Charlotta Renstig till vårt team. Hon har under de senaste åren byggt upp en fantastisk affär och har precis det vi söker för att jobba närmare våra Influencers och kunder. Med Anna Dahlbäck och Jenny Ankarstrand som projektledare ser vi till att kampanjerna optimeras och levererar, säger Andreas Sandin, i en kommentar.

Bonnier Tidskrifter har i sitt influencer-stall sedan tidigare välkända namn så som: Sanna Nielsen, Frida Fahrman, Laila Bagge, Elaine Eksvärd, Camilla Läckberg, Charlotte Perelli, Jennie Hammar, Cecilia Blankens

– Våra influencers är våra rockstars. På Bonnier Tidskrifter älskar vi att verkligen ge det bästa till våra besökare och våra annonsörer. Vår nya offensiva influencersatsning, är en tydlig satsning in i framtiden, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev