torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Beatly släpper målgruppsdata öppet

Publicerad: 19 april 2021, 12:21

Foto: Viewapart/Getty Images

Beatly släpper data över antalet falska följare för att öka transparensen och få fler företag att vilja investera i influencer marketing.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencer

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Beatly, en programmatisk plattform som matchar ihop influencers och varumärken, väljer att publicera sin målgruppsdata öppet. 

Trots att man inte är kund hos Beatly kan man ta del av siffror över influencers ”genuina” följare och antalet falska följare. 

Bakgrunden till beslutet att släppa data öppet är att plattformen vill bidra till större transparens i branschen. 

– Branschen är fortfarande ny och detta är ett stort och viktigt steg mot vår vision mot att göra det mer öppet och transparent för alla som jobbar med influencers. Genom att öppna upp vår data hoppas vi kunna underlätta och göra att många nya företag vågar satsa på influencers även framöver, säger Andreas Eliasson, vd på Beatly, i en kommentar. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev