Bayer väljer PHD

Den tyska läkemedelsgiganten Bayer väljer PHD. Valet är en del av Bayers konsolidering av sina medieköp i Norden och Baltikum. Det framgår i ett pressmeddelande.

– Vi har ett starkt, nordiskt samarbete och erbjudande på PHD och det visar sig vara mycket attraktivt när varumärken som Bayer söker en samarbetsparter. Vårt globala verktyg för enad, strategisk planering baserad på den senaste forskningen inom kommunikation utgör en viktig byggsten i detta, säger Frida Lundh, vd för PHD Sverige.

Bayer Consumer Health är en global aktör inom konsumenthälsa och en av världens största annonsörer med varumärket som Aspirin och Berocca. I mitten av september tillkännagavs även att Bayer köper Monsanto.

– Under hösten kommer vi som planerat fortsätta att förstärka och utveckla flera av våra befintliga avdelningar, som till exempel data management & digital insights samt vår egen innehållsproduktion, säger Frida Lundh. 

Publicerad 2016-09-30 06.42Uppdaterad 2016-09-30 06.46

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: