Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Bayer väljer PHD

Den tyska läkemedelsgiganten Bayer väljer PHD. Valet är en del av Bayers konsolidering av sina medieköp i Norden och Baltikum. Det framgår i ett pressmeddelande.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 30 September 2016, 06:42
Uppdaterad: 30 September 2016, 06:46

Ämnen i artikeln:

PHD

– Vi har ett starkt, nordiskt samarbete och erbjudande på PHD och det visar sig vara mycket attraktivt när varumärken som Bayer söker en samarbetsparter. Vårt globala verktyg för enad, strategisk planering baserad på den senaste forskningen inom kommunikation utgör en viktig byggsten i detta, säger Frida Lundh, vd för PHD Sverige.

Bayer Consumer Health är en global aktör inom konsumenthälsa och en av världens största annonsörer med varumärket som Aspirin och Berocca. I mitten av september tillkännagavs även att Bayer köper Monsanto.

– Under hösten kommer vi som planerat fortsätta att förstärka och utveckla flera av våra befintliga avdelningar, som till exempel data management & digital insights samt vår egen innehållsproduktion, säger Frida Lundh. 

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.