Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Aller media satsar på nya specialister inom influencer marketing

Publicerad: 5 December 2016, 13:53
Uppdaterad: 5 December 2016, 14:22

Satsningen på influencers inom Aller media fortsätter. Nu genom rekryteringarna av Ida Antebro från Metro Mode och Alicia Sternin, som ges en ny roll inom influencer marketing-teamet på Aller media.


Tidigare i Dagens Media har man kunnat läsa om att Aller media utvecklat sitt arbete med influencers. Den gången var det Metro-bekantingen Hannah Sjöström som anlitades för att leda influencer marketing-delen, och man har sedan tidigare ett stall med namn som Elsa Billgren, Daniel Lindström och Leila Söderholm.

Näst på tur att kliva på tåget är Ida Antebro och Alicia Sternin.

Ida Antebro är, likt Hannah Sjöström, en tidigare Metro Mode-profil som nu plockas in av Aller. Hon har ingått i Metros avdelning Creative Sales med ansvar för försäljning på Metro Mode där en stor del omringas av influencer marketing. Dessutom har Ida Antebro erfarenhet av digital försäljning och ska vara specialiserad på att arbeta med just influencers.

– Att få över Ida Antebro innebär att vi än mer förstärker vårt erbjudande inom influencer marketing, men även innebär det ett lyft för hela vårt digitala utbud, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media, i ett pressmeddelande.

Alicia Sternin har under de senare åren arbetat med flertalet influencer-affärer under säljavdelningen på Aller media. Men tar nu steget till Aller medias Native Studio, där Influencer Marketing ingår. ´

– Alicias engagemang och erfarenhet ger oss snabbt fart då hon redan är på plats. Hennes starka relationer skapar goda förutsättningar för att bygga spännande samarbeten, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media, i en kommentar.

Enligt Hannah Sjöström, Head of influencers på Aller media, är värvningarna en del av utvecklingen med Aller medias kreativa koncept.

– Efterfrågan på våra profiler är enorm just nu, så vi måste växa med den. Då är det extra roligt att få jobba med Ida, som är en av de vassaste i branschen och Alicia som redan är varm i kläderna. De stod högst upp på min lista över drömrekryteringar, kommenterar Hannah Sjöström.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.