Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Mediedagen i bilder

Publicerad: 26 Oktober 2017, 07:12
Uppdaterad: 26 Oktober 2017, 15:41

Bild 1/19  Bisnodes marknads- och kommunikationschef Pia Törnqvist pratar om hur datadrivet kan bli en lönsam ny vana.

MEDIEDAGEN 2017. Idag diskuterades branschens hetaste frågor på Meeting Room i Stockholm – se alla bilder här.


Ämnen i artikeln:

GoogleDiscovery NetworksMediedagen

Idag arrangerade Dagens Media för 11:e gången Mediedagen – ett event där vi lyfter det bästa av vårt redaktionella innehåll till en livescen och samlar branschen för att diskutera de hetaste frågorna inom marknadsföring och medieköp.

Dagens moderator var medieprofilen Brita Zackari.

Frågor som har tagits upp är bland andra hur du lär dig att tänka strategiskt online, hur du skapar hunger hos den mätta konsumenten och hur du kan jobba smartare med AI.

Discovery Networks nytillträdda vd Henriette Zeuchner var på plats för att berätta om hur tv-huset ska ta tittarupplevelsen av OS till en ny nivå, och Johan Eriksson, Head of Specialists på Google, gav en inblick i vad det innebär att verkligen vara kundfokuserad som en lösning på det mesta.

Ida Backman och Sara Hansson, copywriter respektive sociala medier-chef hos Oatly, delade med sig av resan från livsmedelsbolag till livsstilsbolag, och hur budskapen och varumärket formats i sociala medier.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev