Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Mediebyrån Howcom vinner Ellos

"De gjorde en väldigt bra pitch", säger Ellos vd Marina Davarinou.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Februari 2018, 10:24
Uppdaterad: 16 Februari 2018, 10:24

Ämnen i artikeln:

EllosHowcom

På bilden: Längst bak, Martin Andreasson Head of Broadcast and Online Video Howcom. Mitten från vänster, Peter Wendt Analytiker på Howco, och Åse Peterson, marketing and campaign manager på Ellos.Längst fram, Marina Davarinou vd på Ellos, och Stefan Zetterberg, kundansvarig och vd på Howcom.

Under hösten 2017 inledde Ellos en pitch med ett antal inbjudna mediebyråer. Nu står det klart att valet föll på Howcom. Förra året lade modejätten 98 miljoner kronor i medieinvesteringar, skriver Howcom i ett pressmeddelande.

Ellos har tidigare haft Carat Göteborg som Mediebyrå.

Marina Davarinou är vd på Ellos:

– Howcom gjorde en väldigt bra pitch där de övertygade oss om att byrån och teamet har både önskat engagemang och driv men även kompetensen för att stödja oss i arbetet att nå våra kommunikations- och varumärkesmål. Vi är mycket nöjda med uppstarten och ser fram emot att följa resultatutvecklingen tillsammans med Howcom, kommenterar hon.

Howcom är en fristående mediebyrå med fokus på varumärke, digitalisering, media och affärsutveckling.

– Vi är naturligtvis både stolta och glada att få möjlighet att få vara del av Ellos fortsatta nordiska tillväxtresa säger Stefan Zetterberg kundansvarig och VD på Howcom, och fortsätter:

– Ellos har högt satta målsättningar för de kommande åren och det är med stor tillförsikt vi tar oss an det arbetet tillsammans med Ellos marknadsorganisation.

Bland Howcoms kunder finns bland annat Skandia, Gina Tricot, Guldfynd, Kungsängen, Solera Beverage Group, Zmarta och Miele.

Ämnen i artikeln:

EllosHowcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.