Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Zeniths byråchef slutar – går till Society Icon

Publicerad: 11 Mars 2020, 13:05

”Efter mina 20 år i mediebranschen har jag sett branschen förändras radikalt”, säger Malin Nährström. På bilden syns också Jan Kornmann och Alexander Kloow som lämnar JCDecaux respektive Schibsted för Society Icon.

Society Icon värvar från JCDecaux, Zenith och Schibsted. Malin Nährström väljer efter 6,5 år på Zenith att kliva av för att i stället bli kommersiell chef på det svenska techbolaget.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Society Icon har siktet inställt på tillväxt. Malin Nährström, som sedan oktober 2019 har varit tf byråchef på Zenith, får en nyckelroll i det arbetet i egenskap av ny chief commercial officer.

– Efter mina 20 år i mediebranschen har jag sett branschen förändras radikalt. Det dramatiska beteendeskiftet som vi har sett, och fortfarande ser hända, är avgörande för hur man använder media i sin marknadsföring. Tydligt är att många annonsörer och varumärken har svårt att navigera i detta och hinner inte ställa om, varken organisatoriskt eller i sin mediemix, säger Malin Nährström i ett pressmeddelande.

Society Icon grundades 2015 av den tidigare Discovery-chefen Mose Haregot. Bolaget bygger på en idé om att framtidens medielandskap kommer att bestå av individen och dess kanaler. Bolaget har utvecklat en plattform och marknadsplats som kopplar ihop personer och de varumärken som de älskar, så att de tillsammans kan skapa kampanjer.

– Society Icons affär och vision är otroligt spännande och vi delar syn på framtiden, det vill säga där den enskilda individen kommer vara central för att bygga lojalitet genom äkthet och relevans, säger Malin Nährström.

Utöver Nährström värvas Jan Kornmann, tidigare redovisningschef och controller på JCDecaux, till tjänsten som CFO på Society Icon, samtidigt som Alexander Kloow, tidigare client manager på Schibsted, går in som partnership manager med ansvar för partnerskap och försäljning.

– Society Icon är byggt på människorna som varje dag gör allt för det vi tror på är framtiden. Alla tre har en unik förmåga i sina respektive områden och kommer medföra en ny dynamik i hur vi skapar de absolut bästa värdena för våra partners och ”ikoner”, säger Mose Haregot i pressmeddelandet.

Mose Haregot avslöjar samtidigt att Society Icon just ny bygger en ny affär, där bolaget teknik görs tillgänglig för publicister och tv-bolag. 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.