Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Utomhus vinnare när spelbolagen styr om efter avregleringen

Trots den nya spelregleringen minskade spelbolagen sina investeringar i print. Istället är det utomhus som är den stora vinnaren under januari månad.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Mars 2019, 14:03

Ämnen i artikeln:

DNClear ChannelSvDDagspressJCDecauxUtomhusSifo

Under januari månad minskade spelbolagen sina investeringar kraftigt i morgonpress, enligt bruttosiffror från Sifo.

Från att ha investerar omkring 9,4 miljoner i print drog spelbolagen ned sina investeringar till 5,3 miljoner kronor brutto, vilket är en nedgång på 43 procent.

Siffrorna visar att print är en av de kategorier som under januari månad fick se sina investeringar vika allra mest.

Läs mer om vinnarna och förlorarna när spelbolagen öser in pengar i marknadsföring under omregleringens första månad. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.