Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Utomhus vinnare när medieinvesteringarna slog rekord

Publicerad: 27 februari 2019, 08:10

Utomhus tar andelar från andra medier.

Foto: Clear channel

Medieinvesteringarna slog nytt rekord 2018 och närmar sig 40-miljarderstrecket. Stark tillväxt för utomhus, internet, radio och tv.


Ämnen i artikeln:

IRMClear Channel

IRM:s kvartalsrapport för det fjärde kvartalet, och därmed helårt 2018, visar att medieinvesteringarna slog all time high 2018. 

Tillväxten steg med 6 procent och omsättningen ligger över 39 miljarder. 

Många branscher visar positiva siffror – men en av de största vinnarna är utomhusreklam som steg med 18 procent. Clear channel Sverige bekräftar på Linkedin att 2018 var ett starkt år: 

”Återigen tar Clear Channel marknadsandelar från både andra medier och konkurrenter. Vi har under 2018 lyckats med att ytterligare öka tillväxten och befäst vår marknadsledande position genom en kraftig digital expansion, stark försäljning och nytänkande produktutveckling.”

Man skriver även att Sveriges Mediebyråers statistik för 2018 bekräftar siffrorna. Enligt branschorganisationen ökade utomhus med 17,6 procent under 2018 – den näst största ökningen av alla medier. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IRMClear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.