Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

UPPDATERAD: Lämnar Bonnier News för Betsson

Publicerad: 22 Januari 2019, 09:25
Uppdaterad: 22 Januari 2019, 10:26

Foto: Press

UPPDATERAD. Peter Frey lämnar Bonnier News för att gå in i en helt ny roll på spelbolaget Betsson. "Jag lockas av spelbranschen eftersom det händer mycket saker i ett högt tempo", säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsBetsson

Om ett par månader tar Peter Frey över en ny roll på Betsson, en sammanslagning av tjänsterna CTO och CPO. Tanken med den nya rollen är att förena teknik och produktutveckling för att snabbare lansera bättre produkterbjudanden. 

– Jag lockas av spelbranschen eftersom det händer mycket saker i ett högt tempo. Betsson har en lång historia och har varit pionjärer inom spelbranschen. Att de sätter tekniken i framkant är väldigt viktigt för mig eftersom jag kommer att ansvara för bland annat teknikutveckling. Jag har även fått en positiv bild av bolaget, så det känns helt rätt, säger Peter Frey till Dagens Media. 

Peter Frey har under en stor del av sin karriär arbetat inom medievärlden. Han har erfarenhet från att ha jobbat på både Aftonbladet och Expressen. Där har han utvecklat tidningarna och arbetat med att öka räckvidden och de digitala intäkterna. 

Senast kommer Peter Frey från Bonnier News där han haft det strategiska ansvaret för teknik och produktutveckling. 

– Något jag tror väldigt mycket på och som jag kommer ta med mig är samarbete mellan människor, det har fungerat väldigt bra på Bonnier News. Oavsett om du jobbar med utveckling, affärer eller försäljning samarbetar alla mot gemensamma mål. 

Vilka utmaningar finns att lösa inom branschen?

– Det är en helt ny bransch för mig, men en sak är helt enkelt att snabbare komma ut med riktigt bra produkter. Det tror jag är viktigt i alla branscher, särskilt inom spelbranschen där det går så fort, säger han. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsBetsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev