Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Uppåt för Workshop – dubblar resultatet

Publicerad: 3 Maj 2019, 13:12

Vd:n Payman Hazheer ser positivt på Workshops erbjudande i framtiden.

Foto: Press

Retailbyrån Workshop gick från 2017 till 2018 upp 50 miljoner i omsättning, samt dubblade resultatet: ”Det beror på vårt nya fokus”, säger Payman Hazheer, vd på Workshop.


Ämnen i artikeln:

Workshop

Workshops strategi att jobba insiktsdrivet började för runt två år sedan. Payman Hazheer, berättar för Dagens Media om hur man fortsatte fokusera på det nya arbetssättet efter att han tillträdde som vd i början av 2018. Sett till bolagets resultat verkar det ha burit frukt.  

LÄS MER: Workshop byter vd  

– När jag tog över organisationen var mitt och teamets fokus hur vi ska jobba insiktsdrivet och förverkliga detta internt. Frågan vi ställde oss själva var ”hur gör vi för att samla data från alla tjänster som vi levererar” och ”hur översätter vi detta till insikter som kunden har lätt att förstå och ta action på?”. 

Resultatet av det nya fokuset ser vi på bolaget nu, menar Payman Hazheer.

–Vi har inom koncernen ökat omsättningen med 50 miljoner på ett år och dubblat resultatet, från 5 miljoner år 2017 till 11 miljoner år 2018, säger Payman Hazheer, och fortsätter:

– Jag tror också att detta grundar sig i transformationen inom retail just nu, det vill säga digitaliseringen. I detta är behovet av en retailpartner stort. Man behöver hjälp med att utveckla sig för att vara relevanta i den här förändringen. Där ligger det fullservice-erbjudande vi erbjuder attraktivt på marknaden. 

Workshop ökade antalet anställda med nio personer förra året, och har i dag 231 anställda inom bolaget. 

Hur ser du nu på framtiden?

– Jag är jättepositiv och tror att det även i framtiden kommer finnas ett fortsatt stort behov av den typen av tjänst vi erbjuder. Det vi har är en unik kombination av kreativa, strategiska och taktiska tjänster för att förbättra sin varumärkesupplevelse och försäljning, och hela tiden göra det på ett datadrivet sätt.

Just den kombinationen ser Workshop en stor efterfrågan på, menar Payman Hazheer.

–  Man vill inte ha flera partners för det här, utan man vill ha en partner som kan ta ett helhetsbegrepp, och det har vi lyckats göra på ett framgångsrikt sätt. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Workshop

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.