Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Marknadsföring

Unik kampanj för att fylla premiärarenan

Djurgårdens matchtröja i ett skåp intill Stureplan.

Foto: Clear Channel

Djurgårdens IF och Clear Channel samarbetar inför allsvenska fotbollspremiären. ”Matchtröjan brukar alltid bli en snackis”, säger Clear Channels Karl Höglund till Dagens Media.


Publicerad 2019-03-22 14:15

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Djurgårdens marknadschef Daniel Bergström funderade på vilken kampanj som bäst skulle fylla Tele2 arena inför den allsvenska premären. 

Han vände sig till Clear Channels Karl Höglund, affärsutvecklare för digitalt och create. 

– Daniel Bergström ville gärna ha något som gick att fota och dela på social medier. Jag funderade och kom fram till att matchtröjan alltid brukar bli en snackis inför säsongen, berättar Karl Höglund. 

Lösningen blev årets matchtröja på en galge i ett adshel, vid busshållplatserna vid Sankt Eriksplan och Stureplan i Stockholm. Tillsammans med en copy som uppmanar folk att dela på social medier. 

– Vi valde starka Djurgårdsfästen som Vasastan och Östermalm.  Den här är unikt, i alla fall i ett sportsammanhang, att hänga upp ett matchställ i skåpet, säger Karl Höglund. 

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.