Marknadsföring
Tomas Viksten till The Trade Desk
Publicerad: 8 juni 2022, 10:14
Tomas Viksten kommer senast från Schibsted. Foto: Pressbild
När teknikföretaget The Trade Desk anställer en ny nordisk affärsutvecklingschef faller valet på Tomas Viksten, tidigare på bland annat Schibsted.
Ämnen i artikeln:
SchibstedTeknikföretag The Trade Desk, som tillhandahåller en plattform för digitala annonsköp, anställer Tomas Viksten som nordisk affärsutvecklingschef. Rekryteringen beskrivs i ett pressmeddelande som ett sätt att stärka den nordiska närvaron.
Tidigare har Tomas Viksten arbetat inom adtech och programmatic, både på köp- och säljsidan. Hans senaste roll har varit som programmatic-chef på Schibsted. Innan dess har han bland annat arbetat på Google, Microsoft och Criteo.
The Trade Desks Nordenchef Magnus Johansson kommenterar rekryteringen:
– Nu lägger vi ytterligare en viktig pusselbit i byggandet av vår nya nordiska organisation. Tomas långa erfarenhet inom marknadsföring och digital annonsering kommer bli en värdefull tillgång för oss. Jag ser fram emot att börja arbeta tillsammans med honom, säger Magnus Johansson.