Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Telias nya kampanj – skydd för spoilers

Inför den populära serien Game of Thrones åttonde och sista säsong har Telia tillsammans med HBO Nordic tagit fram ett ”Anti spoiler-kit”. Tanken är att motverka att nyckelscener avslöjas – om vem som slutligen intar tronen.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Publicerad: 11 April 2019, 12:16

Ämnen i artikeln:

Game of ThronesTelia

Game of Thrones ”Anti spoiler-kit” finns att hämta helt utan kostnad i Telias butiker. Åttonde säsongen av GOT har premiär den 15:e april.

Foto: Telia

Förändrade tittarvanor gör inte säsongsstarten helt problemfri – om spoilers varit jobbiga förr så betyder de nu allt, skriver Telia i ett pressmeddelande. 

Anti spoiler-kitet består av ett numrerat märke som tittare kan fästa på till exempel jackan eller tröjan. Det finns ett märke för varje avsnitt. Märket ska berätta för omvärlden var i serien tittaren befinner sig, så alla vet vad de kan, och inte kan, säga. 

– Många kan nog känna igen sig i att få en film eller en serie förstörd av pratglada kollegor, klasskamrater och kompisar. Med det här Anti spoiler-kitet gör vi det enklare för fans att inte förstöra varandras tittarupplevelse. Med det här initiativet hjälper vi till med en spoilerfri upplevelse och bidrar samtidigt till en naturlig ingång för samtal och nya möten, säger Sarah S-Latef Engström, ansvarig för affärsutveckling av tv på Telia, i pressmeddelandet, och fortsätter:

– Vi är i en streaming-era som ger fantastiska möjligheter, men som också döljer en baksida med spoilers. Det gör att det är svårare att värja sig, inte ens i kollektivtrafiken går man säker. 

Ämnen i artikeln:

Game of ThronesTelia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.