fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Tele2: ”Vi investerar mindre i medieslagen med högst utsläpp”

Publicerad: 25 maj 2023, 11:30

Det är definitivt inte alla som engagerar sig ännu, men vi upplever att våra våra mediepartners gör det, säger Tele2:s Fredrik Hallstan om mediebolagens miljöarbete. T. v. Nermin Mohamad Ali, head of communication på Coca-Cola.

Foto: Tele2 / Coca-Cola

Tele2, en av Sveriges största annonsörer, ska göra mer miljövänliga medieval och har börjat justera mediemixen. Även Coca-Cola prioriterar klimatet: "Leverantörer ska jobba proaktivt med med hållbarhet".

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorClear ChannelCoca-ColaTele2Hållbarhet

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Nyligen knep Tele2 topplaceringen på Financial Times lista ”Europes Climate Leader 2023”. Listan rankar de 500 bolag i Europa som mest minskat sina utsläpp av växthusgas mellan 2016 och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev