Marknadsföring
Tele2: ”Vi investerar mindre i medieslagen med högst utsläpp”
Publicerad: 25 maj 2023, 11:30
Det är definitivt inte alla som engagerar sig ännu, men vi upplever att våra våra mediepartners gör det, säger Tele2:s Fredrik Hallstan om mediebolagens miljöarbete. T. v. Nermin Mohamad Ali, head of communication på Coca-Cola.
Foto: Tele2 / Coca-Cola
Tele2, en av Sveriges största annonsörer, ska göra mer miljövänliga medieval och har börjat justera mediemixen. Även Coca-Cola prioriterar klimatet: "Leverantörer ska jobba proaktivt med med hållbarhet".
Ämnen i artikeln:
Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorClear ChannelCoca-ColaTele2HållbarhetNyligen knep Tele2 topplaceringen på Financial Times lista ”Europes Climate Leader 2023”. Listan rankar de 500 bolag i Europa som mest minskat sina utsläpp av växthusgas mellan 2016 och
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.