Marknadsföring
Tar över ordförandeklubban i Sveriges Marknadsförbund
Publicerad: 16 maj 2019, 09:31
Niclas Fröberg blir ny ordförande i anrika Sveriges Marknadsförbund.
Niclas Fröberg, från Tre Kronor Media, blir invald som ny ordförande i Sveriges Marknadsförbunds styrelse. Han efterträder Sveriges Reklamombudsman.
Elisabeth Trotzig, Sveriges Reklamombudsman, lämnar posten som ordförande för Sveriges Marknadsförbund. Niclas Fröberg från Tre Kronor Media tar över.
Var det en hård kamp om ordförandeposten, Niclas?
– Det får du fråga valberedningen om, haha. Om jag förstod det rätt från valberedningen så var de, och även andra, övertygade om att jag var rätt person för att ta över efter Elisabeth Trotzig.
– Det ska bli spännande och utmanande att försöka leva upp till det hon och andra har gjort. Men som sagt det är skönt att jag redan suttit ett år i styrelsen så att man känner sig lite varm i kläderna. När jag fick frågan från valberedningen, då Elisabeth valde att stiga av, så kändes det otroligt roligt.
Niclas Fröberg menar att förbundet har mycket bra saker på gång. Dessutom lyfter han fram att det tillkommer flera nya duktiga och kompetenta personer i styrelsen, det är inte bara han som ska leda förbundet in i framtiden.
– Efter sommaren ska vi arbete igenom en strategi om framtiden, nuläget, vår position vad som är viktigaste för våra medlemmar och hur vi ska skapa det fortsatta värdet att vara medlem i förbundet.
Sveriges Marknadsförbund grundades 1919 och fyller 100 år i år.
Övriga nyvalda ledamöter är:
• Linda Palmgren, Starcom
• Karin Nygren, Upplands Motor
• Peter Kjellberg, Dometic
• Angelica Sandgren, HSB
• Helene Löfgren, Sector Alarm
Patrik Söder från SBAB sitter kvar i styrelsen.