Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Marknadsföring

”Svenskar är besatta av digitaliseringen”

DAGENS MEDIA MAGASIN. Svenska marknadsförare är besatta av digitala kanaler – och det är helt fel strategi – menar marknadsföringsgurun Mark Ritson.


Publicerad 2019-04-15 14:14

Dela artikeln:

Stjärnprofessorn Mark Ritson är tillbaka på svensk mark, för första gången sedan 2002 då han tog ett sabbatsår och läste några kurser på Handelshögskolan i Stockholm. Professorn från Melbourne Business School är på snabbvisit för att påminna branschen om marknadsföringens grundläggande principer. 

– Saker förändras, men de har alltid förändrats. Digitaliseringens betydelse för marknadsföringen är överdriven, sepciellt i Sverige. Det största mediet är fortfarande tv, som är dubbelt så stort som sociala medier och online-video tillsammans. Det får man inte intryck av när man pratar med branschen, säger han. 

Läs hela intervjun där Mark Ritson tipsar om hur han hade fördelat sin marknadsföringspeng. 

Här tecknar du dig för en prenumeration av Dagens Medias magasin.  

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.