onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Svenska Spel lanserar första kampanjen för sitt nätcasino

Publicerad: 11 januari 2019, 07:40

Perfect Fools står bakom nya kampanjen. Foto: Svenska Spel Sport & Casino

Svensk Spel Sport & Casino fokuserar på lågmäldhet i första nätcasino-kampanjen.

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDigitalt

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Måndagen den 14 januari rullar Svenska Spel Sport & Casino ut sin första kampanj, för sitt nya nätcasino. Bakom kampanjen står byrån Perfect Fools.

Johan Uddenberg är kommunikationsansvarig för casino hos Svenska Spel Sport & Casino:

– Vi har fått ett bra mottagande så här långt. Kunderna verkar ha hittat till vårt nätcasino trots att vi ännu inte har gjort någon marknadsföring för produkten. Det ska bli intressant att se hur mottagandet av vår lanseringskampanj blir som nu drar igång, där vi har valt att göra casinoreklam på vårt eget vis. Spelansvaret har varit en central del i lanseringen av produkten vilket vi även har tagit med oss in i vår första casinokampanj någonsin, kommenterar han.

Svenska Spel Sport & Casino betonar i ett pressmeddelande att man verkligen fokuserat på  lagstiftarnas krav på måttfullhet i kommunikationen kring spel.

– När alla andra skriker måste man våga sticka ut och vara lågmäld. Det var vår utgångspunkt utan att för den sakens skull sticka under stol med vad det är vi saluför. På en omdiskuterad marknad är jag glad att vi jobbar med en kund som har sunda värderingar och inte utlovar livsomvändande vinster eller flykt till en magisk värld. Fokus ligger i stället på att översätta casinospel till de små vinsterna i vardagen, kommenterar Klas Lusth, kreativ chef på Perfect Fools.

Se Svenska Spel Sport & Casino första kampanj här:

Bricklunch 

Fisken

Hundbajs

 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev