Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Stor intervju med Swish första marknadschef

Publicerad: 15 April 2019, 11:17

Foto: Janne Næss

DAGENS MEDIA MAGASIN. Med ett starkt varumärke att stå på ska Pär Ekroth bygga upp Swish marknadsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Swish

När Pär Ekroth meddelade sina kollegor och vänner att han skulle bli marknadschef för Swish fick han inget annat än hejarop. ”Jag älskar Swish”, ”Var sitter ni?” och ”Jag har några idéer”, var meningar han mest frekvent fick höra. 

I augusti 2018 gick han in som marknadschef på Swish och lämnade därmed Schibsted efter hela tolv år.

I en längre intervju i det senaste numret av Dagens Media berättar Pär Ekroth om skillnaderna och likheterna mellan Schibsted och Swish och hur varumärket ska breddas när fintech-appen ger sig in i allt fler betalningsmiljöer. Han svarar även på vad som skulle vara det värsta tänkbara för varumärket och vilka utmaningar han ser framöver. 

Inte prenumerant? Här kan du teckna dig för en prenumeration. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Swish

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev