Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Marknadsföring

Spotifys globala annonschef avgår

Publicerad: 26 Juni 2019, 13:46

Annonschefen lämnar Spotify.

Musikjätten Spotifys globala annonschef Brian Benedik lämnar sin tjänst i september. Det uppger källor till The Informartion.


Ämnen i artikeln:

Spotify

För en månad sedan slutade Spotifys Globala publicistchef, Adam Parness. I höstas lämnade även CMO-chefen Seth Farbman. 

Senast i raden att lämna musikjätten är annonschefen Brian Benedik. Det uppger The information

Det är fortfarande oklart varför Brian Benedik väljer att lämna. Men The Information spekulerar i om avgången kan ha att göra med Spotifys podcastförvärv – av Gimlet media. Anchor och Parcast. 

För Spotify har intäkterna från prenumerationsverksamheten blivit allt viktigare. Även om de annonsbaserade intäkterna ökade med 24 procent under årets första kvartal – till 143 miljoner dollar. 

Spotify söker nu en ersätter till Brian Benedik, uppger The Information. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev