Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Spotify och Ikea i annonssamarbete

Publicerad: 14 September 2020, 05:58

I ett samarbete med Spotify släpper Ikea en spellista som följer folks vardagsrytm.

Ikea och Spotify vill få folk att ”hitta hemmarytmen” i en gemensam kampanj.


Ämnen i artikeln:

IkeaSpotify

I ett samarbete med Spotify släpper Ikea en spellista som följer folks vardagsrytm. En personlig spellista skapas efter användarens musikpreferenser, sinnesstämning och tempo som lyssnaren föredrar vid olika tidpunkter på dagen. 

Låtlistan är tänkt att hjälpa människor att ”hitta rätt rytm” för dagens olika faser. Tanken är att de båda bolagens expertisområden förenas i kampanjen: Ikea som har koll på livet hemma och hur en bättre vardag skapas samt Spotify som har kunskap om musik och hur det integreras i människors vardag. 

– Magin med musik är att den kan förstärka känslorna genom livets alla skeenden. Alla tillfällen under en dag har sin perfekta låt och spellista, och det är otroligt spännande att tillsammans med Ikea nu ge den perfekta rytmen till vardagsbestyren, säger Peter Myhrman, nordisk marknadschef på Spotify, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IkeaSpotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.