Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Spelbolagen ser över marknadsföringen: ”Fokus på att förändra budskapen”

Publicerad: 18 Mars 2020, 11:08

Robin Olenius (Betsson), Johanna Åberg (ATG) och Henrik Lindroth (Folkspel) berättar hur effekterna av coronautbrottet påverkar deras marknadsföring.

Inställda sportevenemang påverkar inte bara mediehusen utan i stor grad även spelbolagen. Flera ser nu över sin marknadsföring, däribland Betsson, ATG, och Folkspel.


Ämnen i artikeln:

SpelbolagcoronavirusetATGBetssonSpelreklam

Sportevenemang över hela världen ställs just nu in för att minska spridningen av det nya coronaviruset. De uteblivna idrottshändelserna får stora konsekvenser för sportredaktionerna som tvingas ställa in eller skjuta fram sändning efter sändning. Det här påverkar förstås också i hög grad spelbolagen, vars reklam i vanliga fall duggar tätt i idrottssammanhang.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.