Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Spelbolagen ser över marknadsföringen: ”Fokus på att förändra budskapen”

Publicerad: 18 Mars 2020, 11:08

Robin Olenius (Betsson), Johanna Åberg (ATG) och Henrik Lindroth (Folkspel) berättar hur effekterna av coronautbrottet påverkar deras marknadsföring.

Inställda sportevenemang påverkar inte bara mediehusen utan i stor grad även spelbolagen. Flera ser nu över sin marknadsföring, däribland Betsson, ATG, och Folkspel.


Ämnen i artikeln:

SpelbolagcoronavirusetATGBetssonSpelreklam

Sportevenemang över hela världen ställs just nu in för att minska spridningen av det nya coronaviruset. De uteblivna idrottshändelserna får stora konsekvenser för sportredaktionerna som tvingas ställa in eller skjuta fram sändning efter sändning. Det här påverkar förstås också i hög grad spelbolagen, vars reklam i vanliga fall duggar tätt i idrottssammanhang.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.