Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Sonja Björk Ebert hoppar av Swedish content agencies

Publicerad: 29 Maj 2020, 13:22

På contentbyrån Birdh blir Sonja Björk Ebert koncept- och strategichef.

Foto: Pressbild

Sonja Björk Ebert norpas av Birdh. Därmed lämnar hon rollen som vd på Swedish Content Agencies.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content Agencies

På contentbyrån Birdh kommer Sonja Björk Ebert att ansvara för att utveckla byråns erbjudande, som koncept- och strategichef.

– Jag lärde känna Birdhs grundare, Johan Abrahamsson och Henrik Lindskog, för drygt tio år sedan när vi jobbade tillsammans under en period. Vi har följt varandra genom åren och jag har alltid haft respekt för deras strategiska kompetens och branschkunnande. De är dessutom grymma kreatörer, kommenterar hon i ett pressmeddelande.

På Birth är siktet inställt på att öka farten, även om coronakrisen ritat om kartan för tillväxtresan något. 

– Jag lockades av möjligheten att få vara med på deras resa. Vi har mycket gemensamt i synen på vad en bra byrå är och hur verksamheten ska växa. Jag älskar utveckling och har alltid dragits till miljöer där jag får möjligheten att vara med och bygga, driva och fördjupa. Självfallet ser situation något annorlunda ut nu på grund av rådande kristider, men då gäller det att vara desto mer redo när situationen förhoppningsvis snart vänder igen, säger Sonja Björk Ebert som länge jobbat inom media och content. Bland annat har hon varit chefredaktör för Plaza Interiör, head of creative på KICKS, och programledare på SVT.

– Vi älskar Sonjas driv och hennes breda erfarenhet från media och marknadsföring. Vi är övertygade om att det här är perfekt matchning för oss. Inte bara kommer vi ha mycket kul tillsammans, vi ska också ge oss ut på en tillväxtresa och fortsätta arbetet med att bygga byrån, kommenterar Johan Abrahamsson, vd på Birdh. 

Parallellt med nya jobbet på Birdh behåller Sonja Björk Ebert temporärt en mindre operativ roll hos Swedish Content Agencies för att producera årets Awards-gala som flyttats till hösten.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Swedish Content Agencies

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.