Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

SDR får ny vd

Publicerad: 24 Juni 2020, 12:42

Efter sommarledigheten efterträder Henrik Olsson, i dag vice vd, grundaren Roland Tipner som vd för Svensk Direktreklam AB.

Efter sommaren går Svensk Direktreklams (SDR) vice vd Henrik Olsson in som vd för bolaget. Han efteräder Roland Tipner.


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Dagen före midsommar stod det klart att investeringsbolaget Byggmästare Anders J Ahlström gått in med 25 miljoner kronor i direktreklamföretaget Svensk Direktreklams (SDR) moderbolag, Ge-Te Media AB. Samtidigt kommunicerades en historisk affär på den svenska lokaltidningsmarknaden. Ge-Te Media köper Mitt i:s 31 editioner och slår ihop konkurrerande Direktpress och Mitt i. Affären ska, enligt Dagens Medias källor, ha gått loss på 130 miljoner kronor.

Med anledning av förvärvet lämnar Svensk Direktreklams (SDR) nuvarande vd Roland Tipner och ersätts av direktreklamföretagets operativa chef och vice vd Henrik Olsson. Det framgår av ett nyhetsbrev.

”Är givetvis riktigt stolt att efter drygt tre år på företaget få efterträda bolagets grundare som ny vd. Jag har respekt och är ödmjuk inför utmaningen. Samtidigt har jag stor tillförsikt till vad vi som koncern och kedja tillsammans kan åstadkomma”, skriver Henrik Olsson, som tillträder efter semestern.

Henrik Olsson har en mångårig bakgrund inom mediebranschen. Han har bland annat arbetat på LRF Media, Aftonbladet och IDG.

LÄS OCKSÅ: Mitt i-köp blev fullträff för nio medieprofiler

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.