Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Schibsted utökar automatköpta annonser

Publicerad: 21 Mars 2019, 13:54

Anders Nylander säger att utveckligen av Admarket har överträffat alla förväntningar.

Foto: Janne Naess

Schibsted utökar sitt automatiserade erbjudande efter att under gårdagen backat från stoppet. I samband med detta tillgängliggörs också delar av Schibsteds inventory i Googles köpplattformar.


Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogle

Under gårdagen skrev Dagens Media om att Schibsted tar tillbaka automatköpta Google-annonser.

Nu utökar Schibsted sitt automatiserade erbjudande genom att skapa nya produkter inom ramen för Admarket, som till exempel gemensamma videoprodukter. 

I samband med dessa lanseringar tillgängliggörs också delar av Schibsteds inventory i Googles köpplattformar samt ökad transparens genom nya samarbeten med etablerade leverantörer, skriver Schibsted i ett pressmeddelande. 

Schibsted Admarket lanserades i fjol och har hittills haft över 1 500 registrerade kunder och ser fortsatt stark tillväxt hos både rikskunder som större byrågrupper. 

– Utvecklingen av Admarket har överträffat alla förväntningar och vi har fått väldigt positiv respons från marknaden. Det finns ett stort intresse från andra sajter och etablerade publicister att tillgängliggöra sitt varulager i Admarket, säger Anders Nylander, vd på Schibsted Sales & Inventory i pressmeddelandet. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.