Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Schibsted ska förekomma cookiedöden med nytt samarbete

Publicerad: 6 oktober 2022, 10:38

”Ett viktigt led i Schibsteds framåtriktade satsningar som vi ser mycket fram emot att komma igång med, säger Joakim Flodin”, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige.

Foto: Getty/Pressbild

Schibsted och adtechbolaget Adform ingår ett strategiskt partnerskap för att förekomma cookiedöden och låta varumärken skapa mer träffsäkra kampanjer: ”En ny möjlighet för annonsörer att nå sina målgrupper i en säker miljö”

Ämnen i artikeln:

SchibstedCookiesNyheter

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Adtechbolaget Adform och mediehuset Schibsted lanserar ett partnerskap för att göra digital marknadsföring lättare efter den omskrivna cookiedöden.

Genom samarbetet kommer Schibsted göra sin annonsyta och förstaparts-ID tillgängliga för programmatiska köp via Adforms plattform.

– Vi är otroligt glada över detta samarbete med Schibsted. Som en av de största och mest tongivande aktörerna i Europa kommer Schibsted att vara en perfekt partner till Adform. Under flera år har vi arbetat hårt för att skapa de bästa lokala programmatiska marknadsplatserna med enbart handplockade publicister. Med Schibsted på plats kan vi erbjuda en ny möjlighet för annonsörer att nå sina målgrupper i en säker miljö, säger Christian Mikkelsen, Director Publisher Sales Northern Europe på Adform, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Google smular tekniker – fokuserar nu på en lösning på cookie-döden 

Adfrom menar att deras verktyg ID Fusion i kombination med Schibsteds webbplatser kommer att ge annonsörerna en unik möjlighet att bygga hög räckvidd med rätt frekvens. Detta ska i sin tur leda till förbättrade resultat för annonskampanjerna.

– I Sverige står cookielösa miljöer redan idag för en stor del av de programmatiska annonsköp som sker hos oss. Vi är därför i kontinuerlig dialog med våra programmatiska partners för att kunna erbjuda lösningar som ska möjliggöra mer planerbar och träffsäker annonsering på våra olika kanaler. Adform är väl förankrade i det svenska digitala annonslandskapet och detta samarbete kring förstaparts-ID-delning är ett viktigt led i Schibsteds framåtriktade satsningar som vi ser mycket fram emot att komma igång med, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige.

LÄS OCKSÅ: Stampen släpper lösning för att hantera cookie-döden

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev