Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Samsungs marknadschef: ”Nya linor gör medieköp mer effektiva”

Stora annonsörer som P&G och Unilever har öppet deklarerat att man har dragit ned de digitala investeringarna kraftigt, utan att se någon negativ effekt på försäljningen, skriver Karl Oskar Tjernström. Lärdomen menar han, är att annonsörer inte ska byta ”fiskevatten” för snabbt.

Publicerad: 12 November 2019, 08:55

Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef på Samsung.


Ämnen i artikeln:

Karl-Oskar TjernströmSamsungmedieinvesteringar

Under många år har allt mer medieinvesteringar flyttats till digitala kanaler, gissningsvis till följd av medierådgivares fagra löften om mätbarhet och resultat i kombination med marknadsförares rädsla för att vara

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.