Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Stora annonsörer som P&G och Unilever har öppet deklarerat att man har dragit ned de digitala investeringarna kraftigt, utan att se någon negativ effekt på försäljningen, skriver Karl Oskar Tjernström. Lärdomen menar han, är att annonsörer inte ska byta ”fiskevatten” för snabbt.
Publicerad: 12 November 2019, 08:55
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef på Samsung.
Under många år har allt mer medieinvesteringar flyttats till digitala kanaler, gissningsvis till följd av medierådgivares fagra löften om mätbarhet och resultat i kombination med marknadsförares rädsla för att vara
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.