Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Samsungs marknadschef: ”Nya linor gör medieköp mer effektiva”

Stora annonsörer som P&G och Unilever har öppet deklarerat att man har dragit ned de digitala investeringarna kraftigt, utan att se någon negativ effekt på försäljningen, skriver Karl Oskar Tjernström. Lärdomen menar han, är att annonsörer inte ska byta ”fiskevatten” för snabbt.

Publicerad: 12 November 2019, 08:55

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef på Samsung.


Ämnen i artikeln:

Karl-Oskar TjernströmSamsungmedieinvesteringar

Under många år har allt mer medieinvesteringar flyttats till digitala kanaler, gissningsvis till följd av medierådgivares fagra löften om mätbarhet och resultat i kombination med marknadsförares rädsla för att vara

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.