Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Så löser storannonsörerna mediestrategin

MEDIESTRATEGI 2019. Volkswagen ökar investeringarna i utomhus, Snabbare tar sikte på sociala medier och Svenska Spel delar upp mediebudgeten på tre affärsområden.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Januari 2019, 06:38

Ämnen i artikeln:

VolkswagenCoopSvenska SpelVolvo

Dagens Media har kontaktat 20 av Sveriges absolut största annonsörer. De är relativt hemlighetsfulla om hur de kommer förändra strategi och mediemix för 2019.

Telia, P&G och Ikea har alla valt att inte kommentera sina strategier alls med hänvisning till att den typen av information är konfidentiell.

Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen, svarar däremot att de ska rikta mer pengar till utomhus under året.

– Vi ser att vi får trafik till sajten från utomhus, på samma nivå som vi får från tv, säger hon.

Exakt hur stor del av Volkswagens reklamkaka som utomhus får ta del av vill Jeanette Asteborg inte avslöja, men säger att budgeten i sin helhet förblir oförändrad.

Läs mer om hur Volvo och Coop ska vinkla om kommunikationen under året samt hur Svenska spel och spelvarumärket Snabbare tänker kring strategierna 2019. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.   

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.