Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Marknadsföring

Så går Adlibris Amazon-utmanare

Maral Shadloo, affärsområdeschef på Adlibris Go, bevakar huvudkonkurrenten Amazon Prime i väntan på Sverigelanseringen.

Efter ett halvår på marknaden utökar Adlibris Go sitt leveransområde. Nästa utmaning för bolaget: lära vanetrogna svenskar att beställa leverans av annat än mat och godis.


Publicerad 2019-01-30 06:55

Ämnen i artikeln:

Amazon

Dela artikeln:

Det har gått sex månader sedan Adlibris lanserade sin tjänst Adlibris Go, som är en del av bolagets framtidsstrategi inom e-handel. Via hemsidan eller Iphone-appen kan innerstadsbor i Stockholm beställa leverans av allt från fika till sista minuten-presenter. Löftet är att beställningen ska vara framme hos kund inom en timme – och rekordet ligger enligt egen utsago på 12 minuter.  

För Adlibris Go har just kundlöftet om leveranstid haft högsta prio i uppstartsfasen.

– Reaktionerna från kunderna har varit positiva och allt går enligt plan, säger Maral Shadloo som är affärsområdeschef på Adlibris Go – den första svenska versionen av Amazon Prime och liknande leveranstjänster runt om i världen.  

Läs mer om Adlibris Go ska satsa och utmana Amazon när de väl tar sig in på den svenska marknaden i Dagens Media Insikt, vecka 5. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.