Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Publicis Groupe vinner Fiat Chrysler

Starcom vinner Chryslers USA-konto värt 950 miljoner dollar.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 14 December 2018, 07:43

Ämnen i artikeln:

PublicisStarcom

Pitchen som har pågått i sex månader stod mellan UM, Starcom och Hearts & Science, skriver Adweek.

UM som tidigare varit biljättens mediebyrå, förlorade alltså kontot till Publicis Groupes Starcom. USA är bilkoncernens viktigaste marknad. I sin portfolio har Chrysler bland annat varumärkena Jeep, Chrysler, Dodge och Ram. 

Ämnen i artikeln:

PublicisStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.