Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Prime stärker Public Affairs-teamet

Publicerad: 9 April 2019, 08:53

Hermes Holm och Kawa Zolfagary ska stärka Primes Public Affairs-team.

Foto: Prime | Oscar Stenberg

Hermes Holm och Kawa Zolfagary är de som ska stärka Primes Public Affairs-erbjudande. Tillsammans ska de bidra med digital spetskompetens och kreativitet.


Ämnen i artikeln:

Feministiskt InitiativJärvaveckanPrimeEdelman Deportivo

Hermes Holm blir i och med detta Sveriges första kreativa chef inom Public Affairs. Han ansvarade under EU-valkampanjen 2014 för Soraya Posts (F!) kampanj och blev hennes stabschef i Europaparlamentet. 

Därefter har han också lett Edelman Deportivos Public Affairs-erbjudande, och var hjärnan bakom kampanjen ”Give a Beep”, som verkade för att förbättra Londons trafikplanering. 

För Prime har han tidigare arbetat med stadsutveckling och varit delaktig i uppskalningen av Järvaveckan till en ny politisk arena. 

Kawa Zolfagary har sin bakgrund inom politiken och fackföreningsrörelsen. 

Senast kommer han från Kommunal, där han ansvarat för medlemskommunikation. Han har också drivit opinion med en humoristisk prägel, bland annat har han släppt boken ”Vita kränkta män”. 

– Public Affairs förändras väldigt snabbt. Politiska insikter behöver omsättas i kreativa koncept och nya plattformar. Digitaliseringen för med sig stora utmaningar och möjligheter för våra kunder. För att kunna möta och utnyttja dem är vi glada att kunna välkomna Hermes och Kawa till teamet, säger Billy McCormac, chef för Public Affairs på Prime i ett pressmeddelande. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.