Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Premiär för Dagens Media Akademi

Social Industries Emma Blom, Håkan Bodman från Inhouse och Strossles Henric Smolak leder kurser för Dagens Medias räkning.

Nu kan du gå kurs i Dagens Medias regi. Kurserna riktar sig till dig som jobbar inom marknadsföring, media och kommunikation.


Publicerad 2019-04-25 05:10

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

I somras blev det klart att Bonnier Business Media köper Dagens Media och Medievärlden av Alma Talent. Sedan dess har en rad redaktionella satsningar genomförts, bland annat en helt ny sajt och lanseringen av premiumprodukten Dagens Media Insikt.

Nu är det dags för nästa steg i Dagens Medias utveckling i och med lanseringen av Dagens Media Akademi.

– Bakgrunden till att vi väljer att satsa på utbildningar är att vi ser ett kontinuerligt behov av kompetensutveckling i hela branschen, säger Magnus Norrman, affärsområdeschef för Dagens Media Akademi. 

– Kunskap är idag en färskvara och förändringstakten just nu är enorm för alla som arbetar med marknadsföring och media. Våra utbildningar syftar till att ge konkret och praktisk kunskap och färdigheter för att möta dessa utmaningar. 

Vilka ämnen kommer ni att satsa på?

– Fokus i vårt kursutbud kommer att ligger på att hjälpa våra kunder att navigera i sina medieval, analys, tech och marknadsföringsstrategier. 

Bland kurserna som erbjuds finns bland annat Nudging – påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg, Masterclass i sociala medier och Google Analytics för dig inom kommunikation och marknadsföring. Dessutom finns det möjlighet att gå en tvådagarsutbildning där du får lära dig hur du startar och utvecklar din egen inhousebyrå.

Bland kursledarna märks Emma Blom, Håkan Bodman och Henric Smolak.

De första kurserna drar igång i september, men redan nu kan du anmäla dig. 

Här hittar du hela kursutbudet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.