Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 5 september 2019, 06:20
Mikael Bergh lämnar LRF Media för att bli marknads- och försäljningschef på Postkodlotteriet.
Ämnen i artikeln:
PostkodlotterietFrån och med december månad är Mikael Bergh ny marknads- och försäljningschef på Novamedia, operatörsbolaget för Postkodlotteriet.
Mikael Bergh kommer närmast från LRF Media där han haft rollen som chef för konsumentintäkter och analys. Inom det uppdraget startade han även rikslotteriet Landlotten.
– Jag är både stolt och glad över att Mikael Bergh ansluter till Postkodlotteriet. Jag ser fram emot att vi alla tillsammans ska kunna bidra med än mer medel till de ideella organisationernas viktiga arbete, säger vd Anders Årbrandt, i ett pressmeddelande.
Tidigare har Mikael Bergh även arbetat med prenumerationsprodukter på bland annat Svenska Dagbladet och Talentum Media (idag Alma Talent).
–Att få vara med på resan att fortsätta utveckla ett av Sveriges största lotterier var något jag inte kunde motstå, säger Mikael Bergh och fortsätter:
– För mig är det viktigt att arbeta med ett bolag som arbetar med ett tydligt ”varför”. Postkodlotteriet, som genererar pengar till viktiga ideella organisationer, har verkligen det.
Ämnen i artikeln:
Postkodlotteriet