onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

PHD vinner uppdraget för stor lågpriskedja

Publicerad: 17 maj 2019, 08:48

Adam Fors, Ellen Leijonhufvud, Håkan Gustafsson, Marie Brander Hestreus och Daniel Nellhard på PHD. Saknas på bild gör Lena Israelsson och Caroline Klang.

Lågspriskedjan ÖoB väljer medibyrån PHD. ”De visade på en genomarbetad insikt gällande vår marknad och de utmaningar vi står inför”, säger ÖoB:s komersiella chef, Meta Persdotter.

Ämnen i artikeln:

PHD

Philip Wallin

philip.wallin@dagensmedia.se


PHD har fått förtroendet att leda ÖoB in i nästa utvecklingsfas. Samarbetet inleds direkt – under maj månad. 

– Jag känner mig glad och stolt över att vi har fått ÖoB:s förtroende och vi ser fram emot att påbörja partnerskapet tillsammans med Meta Persdotter och hennes team. Teamet på PHD har gjort ett fantastiskt arbete och nu ligger allt fokus på att fortsätta utveckla ÖoB:s tillväxt, säger Adam Fors, vd på PHD Sverige, i en kommentar. 

ÖoB:s komersiella chef Meta Persdotter säger att PHD:s picth var gedigen och visade på insikt inför de utmaningen som kedjan står inför. 

– Efter en gedigen mediebyråpitch, med oerhört kompetenta byråer inblandade så landade vårt val på PHD.  De visade på en genomarbetad insikt gällande vår marknad och de utmaningar vi står inför just nu och presenterade en intressant och kreativ lösning på hur vi tillsammans kan vässa oss och utvecklas framåt, säger hon i en kommentar. 

ÖoB driftar cirka 100 varuhus runt om i Sverige, sysselsätter drygt 1 500 personer och omsätter runt fyra miljarder kronor årligen. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev