Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 21 Oktober 2020, 05:54
Per Carleö, tidigare marknadsdirektör på Volvo Car Sweden, har gjort klart med ett nytt jobb efter omorganiseringen.
Foto: Erik Abel
Vid årsskiftet tillträder Per Carleö, tidigare marknadsdirektör på Volvo Car Sweden, som varumärkeschef på Telia. Samtidigt tar han plats i koncernledningen.
I 25 år har Per Carleö arbetat med marknadsföring och varumärkesutveckling inom fordonsindustrin och på medie- och reklambyråsidan. De senaste 15 åren har han tillbringat hos Volvo Cars, där han närmast varit svensk marknadsdirektör.
I somras blev det dock känt att hans roll avvecklats efter en omorganisation. Och nu står det klart att han den 1 januari 2021 tillträder som senior vice president och head of brand på Telia Company. I rollen kommer Per Carleö att vara ansvarig för att utveckla hur varumärket uppfattas samt hur kommunikationen kring Telias portfölj av varumärken ser ut.
Dessutom ligger det på Per Carleös bord att vara med och etablera Telia som en digital operatör med ett tydligt syfte. Han kommer att arbeta tätt med affärschefer och marknadsföringsteam på samtliga marknader.
– När vi nu förbereder oss för att förnya Telias syfte, strategi och varumärke, är jag mycket glad över att Per kommer att vara en del av vår koncernledning och hjälpa oss att påskynda vår förändringsresa, säger Allison Kirkby, vd och koncernchef i Telia Company, i ett pressmeddelande.
LÄS OCKSÅ: Efter 15 år – Per Carleö lämnar Volvo Cars
Vid årsskiftet kommer Telia Companys koncernledning att utgöras av: