Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 14 Februari 2019, 12:33
Patrik Nygren-Bonnier slutar som marknadschef på Åhléns.
Foto: Janne Næss
UPPDATERAD. Efter mindre än ett år som marknadschef på Åhléns lämnar Patrik Nygren-Bonnier företaget.
Enligt ett pressmeddelande gör Åhléns en omorganisation, och till följd av den får Patrik Nygren-Bonnier sluta.
Istället blir Cecilia Mortimer Meurling marknadschef i kombination med rollen som försäljningschef, som hon har idag.
Patrik Nygren–Bonnier bekräftar i ett mejl till Dagens Media att han lämnar företaget då försäljnings- och marknadschefsrollen slås samman.
Han skriver vidare att han är glad över att ha haft förmånen att jobba på Åhléns.
– Tillsammans med passionerade kollegor och kloka partners har vi tillsammans gjort väldigt mycket på kort tid. Vi har utvecklat kommunikations- och varumärkesarbetet vilket kunderna kommer att se resultat av i vår, förstärkt vårt data- och insiktsdrivna arbetssätt och utvecklat aktiverande kommunikation både i digitala och traditionella medier.
Vad kommer du att göra nu?
– Jag har inte bestämt vad jag ska göra framåt, men tittar nyfiket på nya, spännande utmaningar, skriver han.
Gustaf Öhrn, vd på Åhléns, skriver i pressmeddelandet att företaget verkar i en tid med snabba digitala omställningar:
- För att hela tiden kunna utveckla mötet med våra kunder lever vi i ständig förändring. Genom ett gemensamt ledarskap för marknad och försäljning tar vi tillvara potentialen i Åhléns starka varumärke, samtidigt som vi förstärker våra försäljningsinsatser. Detta är särskilt angeläget i den snabba digitala omställning som vi befinner oss mitt i.
Cecilia Mortimer Meurling tillträder sin nya tjänst i slutet av februari.
För bara ett år sedan stod det klart att Patrik Nygren-Bonnier skulle lämna Ikea för Åhléns, där han även satt i ledningsgruppen.