Marknadsföring
Orlando Wood: ”Marknadsföringen i dag försöker för mycket”
Publicerad: 4 september 2021, 05:30
Orlando Wood gav ut boken ”Lemon - how the advertising Brain turned sour” 2019 som handlar om Foto: System1 Group/Pressbild
Orlando Woods uppmärksammade reklamforskning har fått honom att inse att vårt fokus på vänster hjärnhalva påverkar hela samhället. Inte minst genom att det skapar en vilja att dominera och chocka människor, vilket gått ut över marknadsföringen: ”Den liknar 1920-talets surrealism”, säger han.
Orlando Wood hade inget att förlora när han för snart två år sedan gav ut boken ”Lemon - how the advertising Brain turned sour”. Den kan läsas som en attack
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.