Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Orlando Wood: ”Marknadsföringen i dag försöker för mycket”

Publicerad: 4 september 2021, 05:30

Orlando Wood gav ut boken ”Lemon - how the advertising Brain turned sour” 2019 som handlar om

Foto: System1 Group/Pressbild

Orlando Woods uppmärksammade reklamforskning har fått honom att inse att vårt fokus på vänster hjärnhalva påverkar hela samhället. Inte minst genom att det skapar en vilja att dominera och chocka människor, vilket gått ut över marknadsföringen: ”Den liknar 1920-talets surrealism”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Orlando Wood

Orlando Wood hade inget att förlora när han för snart två år sedan gav ut boken ”Lemon - how the advertising Brain turned sour”. Den kan läsas som en attack

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Orlando Wood

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News