Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Openbid ska förenkla annonsmarknaden för appar

Publicerad: 26 februari 2019, 09:23

Pubmatic lanserar en ny tjänst där app-publicister kan utnyttja det ökande intresset från varumärkesannonsörer.

En ny automatiserd lösning från Pubmatic ska förenkla annonssäljet mot appar och ge app-publicister verktyg att ta del av varumärkesbudgetarna.


Ämnen i artikeln:

Pubmatic

Appar blir en allt viktigare annonskanal. 

Mer än 90 procent av globala medieköpare planerar att öka sin budget för direktinköp av programmatisk app-reklam under 2019, skriver Forrester Consulting i en rapport. 

Men många app-utvecklare har ännu inte kunnat utnyttja det ökande intresset från varumärkesannonsörer eftersom de jobbar med traditionella mobila partners, som varken har expertis eller tillgång till programmatiska budgetar. 

Därför har Pubmatic tagit fram en ny programmatisk lösning, Openbid, för mobilapputvecklare där de kan kan tillgodose efterfrågan och få del av varumärkesbudgetarna, det skriver företaget i ett pressmeddelande. 

Pubmatic kan här dra nytta av sina strategiska relationer med över 200 demand-källor, inklusive supply path optimization (SPO) överenskommelser. 

Pubmatics skriver att ”expertis inom header bidding-innovation och modeller för avancerade automatiserade direktöverenskommelser, ger en lösning som levererar effektivitet och resultat, via sammanhållna auktioner, i en enda SDK”. 

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pubmatic

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.