Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Nytt utseende för Dplay

Publicerad: 11 Mars 2019, 10:28

Bild 1/2  Dplays nya logga från och med i dag.

Foto: Press

Discoverys VOD-tjänst – Dplay – byter skepnad. ”Dags att också ge varumärket en makeover”, säger Daniel Lagerqvist, kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden.


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

I dag måndag byter Discovery Networks VOD-tjänst Dplay form. Varumärket får en makeover med ny logga, typsnitt, design och färger. Satsningen är ett steg i ledet att fortsätta utveckla tjänsten. 

LÄS ÄVEN: Discovery går om Nent 

– Dplay har haft samma design sedan 2014, när tjänsten lanserades. Under tiden har själva tjänsten utvecklats och uppdaterats, med ändringar i den tekniska delen och i gränssnittet, säger Daniel Lagerqvist i ett pressmeddelande.

– Nu är det dags att också ge varumärket en makeover och en känsla som bättre samverkar med dagens innehåll på Dplay. Jag hoppas att våra konsumenter gillar uppdateringen lika mycket som vi gör.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev