Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Nytt avtal kritat för Mindshare

Publicerad: 17 Maj 2019, 06:36

Från vänster: Jacob Andersson, digital strateg, Mindshare, Erik Söderberg, strateg, Mindshare, Malin Niva Örbrink, avdelningschef marknadskommunikation, Bonava, Emelie Sandström, solution manager, Mindshare, Fredrick Wickström, marknads- och försäljningschef, Bonava, André Winger, digital manager, Bonava, Johan Alanko, head of business directors and planners, Mindshare, Pontus Alkestig, group head of marketing, Bonava, Tomas Lundgren, strateg, Mindshare, Elin Malmgren, marknadsansvarig, Bonava

Foto: Talitha Cicon

Det går bra nu – för Mindshare. Mediebyrån inleder samarbete med Bonava – en ledande aktörer inom bostadsutveckling.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

I onsdags skrev Dagens Media att Mindshare får behålla Stadium. Och nu. Efter en omfattande byråupphandling har Bonava Sverige valt Mindshare som mediebyråpartner.

Bonava, som sysslar med bostadsutveckling, skriver i ett pressmeddelande att när man sökte efter en ny mediebyråpartner bestod de främsta kriterierna i att hitta en byrå med spetskompetens inom: analys, datadrivet beslutsfattande och strategi. 

Valet föll alltså till slut på Mindshare . 

– Mindshare har bevisat att de är väl införstådda med vår bransch och att de har en god strategisk höjd. Jag och mitt team ser mycket fram emot att utmana vår bransch tillsammans med Mindshare, säger Malin Niva Örbrink, marknadschef på Bonava, i en kommentar. 

Uppdraget har redan påbörjats och de första planerna sjösätts till sommaren. 

- Vi är så stolta över att få möjligheten att jobba med en branschledande uppdragsgivare som Bonava och att få använda hela vår strategiska arsenal. Vi är dessutom vana att jobba med kunder som har in-houseteam och det passar oss utmärkt att bli den förlängda armen till Bonavas marknadsavdelning. Det är så vi maximerar samarbetet med moderna kunder, säger Johan Alanko, head of business directors and planners. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev