Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Nystartade techbolaget rekryterar tidigare Schibstedchef

Jonas Halvarsson och Sarah Sinclair, vd Adgrabber.

Foto: Press

Det nystartade techbolaget Adgrabber rekryterar Jonas Halvarsson, som senast kommer från Bidtheatre: ”Jag imponerades av det här gänget och deras energi.”


Publicerad 2019-04-23 09:44

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

I augusti 2018 startade bolaget Adgrabber med ambitionen att hjälpa marknadschefer med det dagliga arbetet. I mars gick it-entreprenören Peter Thomassen in med en miljoninvestering i bolaget, vilket Dagens Media tidigare skrivit om.  

Nu står det klart att Adgrabber gör en offensiv rekrytering när Jonas Halvarsson kliver in som head of programmatic. På Adgrabber ska han utveckla den datadrivna marknadsföringen i företagets expanderingsfas. 

Jonas Halvarsson kommer senast från Bidtheatre som key account manager, och har innan dess varit försäljningschef inom Schibstedkoncernen. 

– Jag imponerades av det här gänget och deras energi vid första mötet. De har en ambition, vilja och engagemang som är svårt att inte smittas av. Jag tror starkt på Adgrabbers affärsidé och ser fram emot att vara en del av resan framåt, säger han i ett pressmeddelande. 

Genom rekryteringen hoppas Adgrabber kunna utveckla en spetskompetens inom datadriven försäljning för att möta kundernas ökade behov av den här typen av annonsering. Sarah Sinclair, vd på Adgrabber, är glad över rekryteringen:

– Vi handplockar de som vi anser vara de allra bästa i branschen. Med sin långa erfarenhet av att utveckla datadriven försäljning i många bolag är Jonas en fullträff för oss. Hans personlighet stämmer väl in i vår företagskultur – han är modig och utmanande, men samtidigt ödmjuk, vilket är viktiga egenskaper hos oss, säger hon i pressmeddelandet. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.