Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ny teknik ska lyfta displayannonseringen

Publicerad: 28 April 2020, 13:13

Den nya tekniken ska minska belastningen på publicisternas sajter samtidigt som användarupplevelsen blir bättre.

Ett samarbete mellan Schibsted, OMG och teknikbolaget SeenThis ska göra att displayannonsernas laddtid minskar utan att kvaliteten blir lidande.


Ämnen i artikeln:

OMGSchibsted

Genom produkten Image Stream, som mediehuset Schibsted, mediebyrån OMG och teknikbolaget SeenThis ligger bakom, ska displayannonserna startas och visas snabbare. Och det ska ske utan att man behöver tumma på kvaliteten.

Produkten bygger på en streamingteknik där annonsen med förminskad laddtid streamas via vanliga displayytor. När en annons laddas upp via Image Stream laddas allt innehåll samtidigt, vilket minimerar köerna.

– Våra tester visar att användarupplevelsen förbättras när annonserna laddas upp via Image Stream, särskilt för de användare som sitter på en sämre internetuppkoppling. Detta är av högsta vikt för oss, då vi på Schibsted ständigt arbetar för att utveckla våra kontexter, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services, i ett pressmeddelande.

Användartesterna visar också, enligt Schibsted, att såväl annonseringens synlighet som interaktionsgrad ökar.

– Med hjälp av ny annonsteknik som minskar belastningen på publicisternas sajter skapar vi nu högre genomslagskraft för våra annonsörers kommunikation och hjälper dem att ligga i framkant, säger Jimmy Strömberg, Head of Programmatic på Omnicom Media Group, som nu – precis som Schibsted – kommer att erbjuda Image Stream till alla sina kunder. 

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OMGSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.