Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ny marknadsansvarig för Svenska Spel

Publicerad: 28 Februari 2019, 13:28

Bild 1/3  Eva-Marie Röhl blir marknadsansvarig för sporten.

Foto: Press

Svenska Spel Sport & Casino anställer nya medarbetare för att stärka upp bolagets marknadsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

I samband med omregleringen av spelmarknaden har Svenska Spel delat upp bolaget i tre olika delar där ett av bolagen har namnet Svenska Spel Sport & Casino. 

Nu rekryterar bolaget två nya medarbetare: Eva-Marie Röhl och Jonas Nilsson. Eva-Marie Röhl kommer senast från konkurrenten ATG där hon arbetat som reklamchef under tre års tid. På Svenska Spel Sport & Casino blir hon marknadsansvarig för sportavdelningen. 

Jonas Nilsson blir pr-ansvarig för Svenska Spel Sport & Casino, senast kommer han från rollen som press- och pr-chef på Unibet. 

Samtidigt blir Johan Uddenberg marknadsansvarig för casino, tidigare har han arbetat som kommunikationsansvarig för nätprodukter inom Svenska Spel. 

– Det känns otroligt bra att ha stärkt upp en redan fantastisk marknadsavdelning med ytterligare spetskompetens, med de här rekryteringarna är laget komplett. Parallellt med att vi ser värdet i att vidare utveckla våra produkter och tjänster är det också viktigt för oss att få in nyckelpersoner med erfarenhet från andra sidor av branschen, säger Martin Nordenhem, marknadschef, Svenska Spel Sport & Casino, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.