Marknadsföring
Nu vänder annonsmarknaden upp – medierna om sin syn på hösten
Publicerad: 9 september 2021, 10:00
Madeleine Thor (IRM), Leslie Marsden (Filmstaden), Joakim Flodin (Schibsted Marketing Services), Alexander Lydecker (Bonnier News) och Claes Kugelberg (Clear Channel) ser alla positivt på annonshösten.
Annonsmarknaden har kämpat i motvind under coronapandemin, men nu visar IRM:s senaste rapport på en rekordstark återhämtning under årets andra kvartal vilket får medierna att se positivt på hösten.
Ämnen i artikeln:
IRMBonnierBonnier NewsSchibstedFilmstadenClear ChannelAlexander LydeckerJoakim FlodinCoronapandemin har som bekant slagit hårt mot annonsmarknaden. Dels eftersom många annonsörer under utbrottet har dragit i handbromsen för att spara pengar, dels eftersom restriktionerna gjort att människor hållit sig
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.