tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Nu vänder annonsmarknaden upp – medierna om sin syn på hösten

Publicerad: 9 september 2021, 10:00

Madeleine Thor (IRM), Leslie Marsden (Filmstaden), Joakim Flodin (Schibsted Marketing Services), Alexander Lydecker (Bonnier News) och Claes Kugelberg (Clear Channel) ser alla positivt på annonshösten.

Annonsmarknaden har kämpat i motvind under coronapandemin, men nu visar IRM:s senaste rapport på en rekordstark återhämtning under årets andra kvartal vilket får medierna att se positivt på hösten.

Ämnen i artikeln:

IRMBonnierBonnier NewsSchibstedFilmstadenClear ChannelAlexander LydeckerJoakim Flodin

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Coronapandemin har som bekant slagit hårt mot annonsmarknaden. Dels eftersom många annonsörer under utbrottet har dragit i handbromsen för att spara pengar, dels eftersom restriktionerna gjort att människor hållit sig

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev