Marknadsföring
Nina Åkestam är Årets Branschpersonlighet
Publicerad: 16 maj 2018, 09:28
Foto: Anna Hållams
STOCKHOLM MEDIA WEEK. "Årets vinnare är sinnebilden av mod, hjärta och hjärna och allt annat än en stereotyp i vår värld", lyder motiveringen till Årets Branschpersonlighet.
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media AwardStockholm Media Award är en av Sveriges största medietävlingar och prisar innovativa, kreativa och effektiva medielösningar.
Det här året hålls både prisutdelning och Stockholm Media Week på Grand Hôtel i Stockholm.
Nu står det klart att det är Nina Åkestam som utses till Årets Branschpersonlighet.
Vinnare: Nina Åkestam, doktor i ekonomi, författare, föreläsare och reklamforskare vid Handelshögskolan.
Motivering:
"Årets Branschpersonlighet väcker känslor och engagemang, är nytänkande, innovativ och debatterar ständigt frågor som rör vår bransch. Årets vinnare är sinnebilden av mod, hjärta och hjärna och allt annat än en stereotyp i vår värld. Hon har dessutom flyttat fram positionerna för den svenska medie- och reklammarknaden i stort genom att sätta spotlighten på reklamens positiva effekter för vårt samhälle".
Bedömningskriterier:
De nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet i tävlingen Stockholm Media Award är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.
De nominerade var: Fredrik Hallberg (konsult Kapero), Isabella Löwengrip (entreprenör, författare, föreläsare & bloggare), Joakim Örnelid (grundare & vd MediaMecca), Nina Åkestam (doktor i ekonomi, författare, föreläsare & reklamforskare vid Handelshögskolan) och Petter Askergren (entreprenör och hiphopmusiker).