Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 16 april 2020, 05:41
Tobias Karlsson (Max), Lisa Palm Danielsson (McDonald's) och Per Carleö (Volvo) vittnar alla om hur coronautbrottet gjort att de tvingats styra om sina medieinvesteringar.
DEL 4. Förändrade förutsättningar på grund av coronautbrottet får snabbmatsrestaurangerna Max och McDonald's samt fordonstillverkaren Volvo att med kort varsel styra om marknadsföringen. ”Därför är det viktigt att medier med en vanligen längre framförhållning [...] möter oss annonsörer”, säger Max marknadschef Tobias Karlsson.
Den kris som följer av coronautbrottet påverkar i stor utsträckning mediehus och annonsörer. Dagens Media har därför hört av sig till ett fyrtiotal av Sveriges största annonsörer för att höra
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.