Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Max marknadschef: ”Vi har en kortare planeringshorisont”

Publicerad: 16 April 2020, 05:41

Tobias Karlsson (Max), Lisa Palm Danielsson (McDonald's) och Per Carleö (Volvo) vittnar alla om hur coronautbrottet gjort att de tvingats styra om sina medieinvesteringar.

DEL 4. Förändrade förutsättningar på grund av coronautbrottet får snabbmatsrestaurangerna Max och McDonald's samt fordonstillverkaren Volvo att med kort varsel styra om marknadsföringen. ”Därför är det viktigt att medier med en vanligen längre framförhållning [...] möter oss annonsörer”, säger Max marknadschef Tobias Karlsson.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetVolvoMaxMcDonalds

Den kris som följer av coronautbrottet påverkar i stor utsträckning mediehus och annonsörer. Dagens Media har därför hört av sig till ett fyrtiotal av Sveriges största annonsörer för att höra

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.